Tionscadail Reatha

Tá na tionscadail taighde seo a leanas ar siúl ag an NCSE:

  • Sonraí ‘Ag Fás Aníos in Éirinn’ – Outcomes and Experiences of Students with Special Educational Needs

    In 2013 choimisiúnaigh an NCSE foireann taighdeoirí ag an Ionad Taighde Oideachais agus Coláiste Phádraig chun anailís a dhéanamh ar shonraí ón staidéar Ag Fás Aníos in Éirinn (GUI) féachaint cad a d’fhéadfaimis a fhoghlaim faoi eispéiris scoile leanaí a bhfuil riachtanais speisialta oideachais acu. Is é atá sa staidéar GUI ná staidéar maoinithe ag an Rialtas ar leanaí in Éirinn a bhain le bailiú eolais ó bhreis agus 8,500 leanbh naoi mbliana d’aois in 2007/8. Scrúdaigh anailís an NCSE eolais a bailíodh sa chéad bhabhta seo chun iarracht a dhéanamh a aithint cé mhéad leanbh ar tuairiscíodh go raibh riachtanais speisialta oideachais nó foghlama acu, agus chun measúnú a dhéanamh ar an gcaoi a raibh ag éirí leo ar scoil, go hoideachasúil agus go sóisialta. Scrúdaigh an anailís eolas ar raon a n-eispéiris agus a dtorthaí ar nós trialacha léitheoireachta agus matamaitice, tinreamh scoile, gníomhaíochtaí sóisialta agus cairdeas, a n-eispéiris ar bhulaíocht, ar thaitin le hábhair scoile agus scoile, agus mar sin de.

    Imlíníonn sé freisin raon fachtóirí cúlra faoi na leanaí seo chun iarracht a dhéanamh tuiscint a fháil ar chomhthéacs a saoil agus conas a d’fhéadfadh na fachtóirí seo a bheith nasctha lena n-eispéiris ar scoil. Tá an tuairisc ón anailís tosaigh seo ar fáil le híoslódáil anseo.

    Tá an fhoireann taighde ag obair anois ar anailís ar shonraí ó na leanaí seo ag aois 13, nuair a thug an staidéar GUI cuairt orthu arís. Leagfaidh an dara hanailís seo béim ar an dul chun cinn atá déanta ag daltaí ó bhí siad naoi mbliana d’aois, conas a d’aistrigh siad go dtí an iar-bhunscoil, agus ar athraigh a gcuid riachtanas le himeacht ama.

    Educational Experiences and Outcomes for Children with Special Educational Needs: A Secondary Analysis of Data from the Growing Up in Ireland Study Príomhthaighdeoir: An Dr Jude Cosgrove, Ionad Taighde Oideachais.

  • Oideachas Tosaigh Múinteoirí don Chuimsiú

    In 2015, choimisiúnaigh an NCSE foireann taighdeoirí ó Ollscoil Chathair Mhanchain, Coláiste na hOllscoile Corcaigh agus an Institiúid Oideachais, Ollscoil Londain chun staidéar fadaimseartha a dhéanamh ar Oideachas Tosaigh Múinteoirí don Chuimsiú. Is é comhthéacs an staidéir ná athchóiriú mór ar oideachas tosaigh múinteoirí (OTM) le cúig bliana anuas. Ó Mheán Fómhair 2012, caithfidh gach clár comhthráthach (fochéime) d’oideachas tosaigh múinteoirí a bheith ar feadh ceithre bliana agus ó Mheán Fómhair 2014, caithfidh gach clár (iarchéime) oideachais tosaigh múinteoirí a bheith ar fhad dhá bhliain as a chéile.

    Mar gheall ar shíneadh ré an chláir, tá athruithe déanta ar an ábhar agus tá gnéithe áirithe laistigh de chláir OTM éigeantach anois. Dhá cheann de na heilimintí sin is ea oideachas cuimsitheach agus difreáil (An Chomhairle Mhúinteoireachta, 2011). Ina theannta sin, mar chuid de shocrúchán dalta, ní mór do gach OTM dhá shuíomh socrúcháin ar a laghad a sholáthar a chuimseoidh éagsúlacht de chásanna teagaisc, leibhéil ranga agus comhthéacsanna scoile. Chomh fada agus is indéanta agus is cuí, ba chóir go n-áireofaí sa socrúchán aoisghrúpaí éagsúla dalta lena n-áirítear iad siúd a bhfuil riachtanais speisialta oideachais acu agus ba chóir go mbeadh eispéireas ag an dalta ar chásanna múinteoireachta cumais mheasctha agus ar chásanna teagasc foirne/comhtheagaisc.

    Is é Peter Hick an Príomh-Imscrúdaitheoir don staidéar. Breathnóidh an taighde ar shaincheisteanna, lena n-áirítear comhpháirteanna den oideachas cuimsitheach/speisialta a aithint laistigh de chláir ITE do mhúinteoirí bunscoile agus iar-bhunscoile in Éirinn; an tionchar atá beartaithe ag athruithe in ITE ar thorthaí do dhaltaí a bhfuil RSO acu; tuairimí na múinteoirí faoi oiliúint agus na Múinteoirí Nuacháilithe (NQTanna) maidir lena gcuid foghlama agus an tionchar a bheidh aici ar thorthaí do dhaltaí a bhfuil RSO acu; agus bearnaí i gcuraclaim ITE.

    Glacann an staidéar le cur chuige modhanna measctha, a chomhcheanglaíonn: anailís dhoiciméadach; suirbhéanna ar chohóirt múinteoirí faoi oiliúint ag pointí éagsúla ina ngairmréim faoi oiliúint agus faoi oiliúint mhúinteora nuacháilithe (NQTanna); suirbhéanna ar sholáthraithe ITE; agallaimh le múinteoirí faoi oiliúint agus le NQTanna; agus agallaimh le soláthraithe ITE.