Creat Taighde

In 2015, chomhaontaigh an Chomhairle an Creat Taighde NCSE is déanaí chun an clár taighde amach anseo a threorú. Bhí an Creat bunaithe ar phróiseas comhairliúcháin le thart ar 40 geallsealbhóir, agus ina measc bhí grúpaí tuismitheoirí agus míchumais, ceardchumainn na múinteoirí, comhlachtaí bainistíochta agus gairmiúla, daoine ón saol acadúil, agus comhlachtaí reachtúla. Go sonrach, tugadh cuireadh do gach grúpa/eagraíocht téamaí leathana taighde a mholadh don NCSE sa tréimhse bheag amach anseo. Lorgaíodh tuairimí ó Fhóram Comhairliúcháin an NCSE ina dtaca freisin.

As an gcleachtadh seo, aithníodh ceithre théama taighde tosaíochta, cuid acu a raibh roinnt fo-théamaí ag gabháil leo, atá leagtha amach thíos. Baineann an taighde go léir a choimisiúnaigh an NCSE le ceann de na téamaí seo.

Téama 1: Eispéiris leanaí agus daoine fásta a bhfuil riachtanais speisialta oideachais acu agus na torthaí acu siúd

  • Rochtain – socrúchán, acmhainní agus curaclam
  • Aistrithe ag gach leibhéal oideachais
  • Torthaí do leanaí agus do dhaoine fásta a bhfuil RSO acu
  • Eispéiris tuismitheoirí/caomhnóirí

Téama 2: Beartas, cleachtas agus soláthar do leanaí agus do dhaoine fásta a bhfuil RSO acu

  • Pleanáil oideachais – leibhéal aonair agus leibhéal uile-scoile
  • Measúnú ar fhoghlaim agus chun críocha foghlama
  • Oideolaíocht agus saincheisteanna curaclaim
  • Tacaíochtaí agus acmhainní scoile agus córais

Téama 3: Saincheisteanna Foirne na Scoile agus Obair Chomhpháirtíochta

  • Acmhainn na foirne scoile
  • Riachtanais foghlama gairmiúla na foirne go léir agus tionchar na foghlama gairmiúla
  • Obair chomhpháirtíochta laistigh de scoileanna, thar scoileanna agus le gníomhaireachtaí/gairmithe seachtracha
  • Comhpháirtíocht ag leibhéal an chórais/bheartais

Téama 4: Bailiú Sonraí

  • Sonraí ar thorthaí do scoláirí le RSO lena n-áirítear sonraí ar thinreamh, rannpháirtíocht agus coinneáil
  • Rátaí leitheadúlachta RSO – comparáid idir na rátaí in Éirinn agus treochtaí idirnáisiúnta
  • Staitisticí chun bonn eolais a chur leis an bpleanáil agus an beartas